söndag 22 april 2007

Ett förtydligande som tydligen behövs...

Efter att ha postat vårt första draft av eftersnacket för omgång 2, loggar vi in på FK Älmeboda/Linneryds hemsida och ser att vi får oss en rejäl snyting i bloggen för att vi enligt "gamla ledare i klubben" (klubben = LBK) håller på med ett "jävla studentpåhitt" och Olle tycker inte att vi analyserar tillräckligt. Detta föranleder oss att göra ett förtydligande här.

Till "eldsjälarna": Vi är två personer som själva driver denna blogg av eget intresse för att vi tycker det är bra att trumma upp lite intresse för den lokala fotbollen i Lund och vår alldeles utmärkta klubb Lunds BK som sällan får mycket utrymme i press i en region där de allsvenska lagen dominerar nyhetsflödet.
Vi är inte studenter även om vi en gång varit det och sajten är inte ett "studentpåhitt", utan helt enkelt sprungen ur ett genuint intresse för fotboll och en önskan om att lyfta fram fotbollen i Lund framförallt.
Vi är alltså inte journalister eller proffs, vi är två glada amatörer som vill få bollen i rullning och hoppas att andra kan haka på. Om det är så att ni tycker att vi gör fel, så är ni välkomna att göra det bättre själv :)

Viktigt är också att påpeka att vi inte på något vis har någon officiell koppling till Lunds BK. Vi är extremt tacksamma för de uppmuntrande kommentarer vi fått från en hel del håll och den uppskattning vi fått från klubben hittills, men vi har inte bett eller krävt den på något vis och kommer ej heller i framtiden att göra det.

Till Olle: Du är säkerligen mycket bättre på att analysera fotboll än vi, det tvivlar vi inte en sekund på. Vi håller dock på LBK och du håller på FKÄL och vi har svårt att se vari vår skyldighet ligger gentemot er? Vi stöttar vårt lag och du stöttar ert. Vi tycker det är extremt roligt att du bloggar för er klubb, likväl som vi tycker det är roligt att Höllvikens A-lag har en blogg för sitt lag och Högaborg har en annan. Kvaliteten är irrelevant, bloggarna drivs av människor med en önskan till engagemang å sin klubbs vägnar och vi skulle vilja se fler sådana.
Vi skriver kanske ibland kaxigt och retsamt, men det är inget illa ment. Tror du det är du en sämre människokännare än vi har uppfattat dig som. Visst är vi subjektiva, objektivitet i kommentering av en klubb man följer tror jag är en omöjlighet, man ser helt enkelt på saker och ting med ett raster av subjektivitet framför sig redan från början.

Nåväl, vi kommer säkert att få både uppskattning och spe i framtiden med, men jag hoppas att detta inlägg åtminstone tydliggjort lite av var vi står! Nu är det snart dags för de resterande två matcherna i denna omgång!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att ni gör ett skit bra jobb med er blogg. Det är precis vad Lunds BK behöver:-).

Anonym sa...

Precis! Bry er inte om gammalt gubbgnäll. Keep up the good work!

Anonym sa...

ni är ljuset på hiiiiimmmmeln

Anonym sa...

Mycket uppskattad blogg som läses flitigt.

Jerka sa...

Hallå grabbar,

Läser, som jag innan skrivet, er blogg med stor glädje. Ert "efterhandsnack" angående omgångens matcher är ytterliggare ett steg i en bra riktning och en mycket bra utveckling av er blogg. Läser även Olles blogg på FKÄL:s hemsida med glädje om en småklubbs väl o ve som han skildrar med stort hjärta.
Vad inte Olle kanske tänkt på är att en blogg skall vara personlig och inte alls behöver vara objektiv. En blogg är ett forum för att få ut sina "färgade" tankar o åsikter och därför skall ni fortsätta i denna fart ni startat tycker jag. Den är ju ej heller en officiell "åsiktsutprånglare" för Lunds BK därför är det bara att köra på.
Dessutom tycker jag att det sätter lite färg och tillför lite must till det hela om man kan trimma varandra lite inför och efter, även jag som ej LBK-fantast (Högaborgare) måste tåla att få lite stryk efter en förlust mot er eller få förhäva mig här efter en vinst mot er, det tillhör utan tvekan. Nä, jag citerar en av de anonyma; Keep up the good work, lads!!!

Jerka HBK Helsingborg

Jonas sa...

Vi tackar ödmjukast för all uppmuntring såväl här som informellt och adderar vi detta till det faktum att vi de sista två veckorna har haft cirka 1000 unika besökare per vecka så kan vi lätt sluta oss till att vi gör något rätt :)

Jerka: Helt rätt jag kunde inte skrivit det bättre själv. Säkert att du inte vill byta sida? ;)

Jerka sa...

Hahaha,

Nej, men tackar för erbjudandet. Tycker vi bidraget med hjälp till Lunds BK vad räcker för året i form av två högaborgsutbildade ynglingar vid namn Otto å Reda. Det räcker för nu...... Blir säkert över fler till er i framtiden.

Sten-Åke sa...

Det är verkligen bra att någon kan skriva några rader om laget i mitt hjärta. Det var visserligen ett tag sedan jag spelade i Pojklaget(nuvarande P-16), som det hette på min tid, men den gula färgen går aldrig ur.

Grattis till en trevlig läsning då och då och jag önskar er all lycka och utbringar en skål med min gula!!!! kaffekopp.

Anonym sa...

Bara skriv så de ryker Jonas..även om din penna är gul....(jag har ju en röd). :-)
I fotbollens värld är där många som tycker och tänker..men få som skriver.Keep up the good work